Els grans dubtes que inunden les xarxes sobre els vehicles zero emissions, són entre altres coses, sobre la seguretat aquests. La por a l’electricitat fa que ens preguntem coses com: Cóm de segur és un cotxe elèctric? Puc electrocutar-me en usar el meu cotxe? Haig de prendre algún tipus de precaució en endollar i desendollar el carregador del meu cotxe? Tots els dubtes relacionats amb la seguretatd’uncotxeelèctricus les respondrem.

EXISTEIX RISC D’ELECTROCUTAR-ME?

És de saber que el cos humà és un conductor elèctric per naturalesa, tan mateix això no voldir que en tocar el contactor de càrrega del cotxe elèctric o alguna de les seves parts externes aquest ens passi electricitat. Per a asegurar als usuaris, tots els cotxes elèctrics fabricats tenen una tensió màxima de 12V. Així que la veritat és que no, perquè a més, el procés de muntatge del cotxe passa per dures proves de seguretat per a comprobar l’aïllament de les bateries fins i tot en cas d’accident i deformitat del xassís.

HAIG DE PRENDRE ALGUNA PRECAUCIÓ AL ENDOLLAR I DESENDOLLAR EL CARREGADOR?

Cap especialment, el propi carregador té un connector únicament per a saber quan existeix un contacte entre el carregador i cotxe per a iniciar la càrrega, si no hi ha contacte, no hi haurà corrent en la mànega i així evitarà la possibilitat de crear-nos un “arc”.

EN UN ACCIDENT…

Per normativa, tots els cotxes que surtin al mercat a Europa, han de ser homologats passant la prova d’accident o ‘crash-test’ com se sol conèixer. Quan els vehicles elèctrics eren menys freqüents, un Nissan Leaf es va portar la puntuació més alta en 2013.

Això es deu al fet que els enginyers que dissenyen els vehicles sostenibles, poden fer-ho a partir de la seguretat en comptes d’un motor de combustió.

A més, un cotxe elèctric al tindre les bateries en la part inferior del cotxe, fa que tingui un punt de gravetat més baix i faci més difícil la seva probabilitat de volcar.

CONDUCCIÓ

En portar el component més pesat en la part inferior, distribueix millor el pes entre eixos. Notarem major suavitat en corbes gràcies a aquest fet. En aquest sentit, tindràs major confiança en conduïr en autovies o carreteres disminuint considerablement el risc d’accident.

FRENADA

Tots els cotxes elèctrics incorporen ja la “frenada regenerativa” que consisteix que cada vegada que aixeques l’accelerador, el cotxe es detindrà a poc a poc. Amb aquest complement, un cotxe elèctric fa que trigui menys a frenar a un vehicle de combustió igual en grandària i pes.

En conclusió, els vehicles elèctrics están dissenyats per a la comoditat i el confort de l’usuari, per això passen per dures proves a través de la seva fabricació. A més, aquesta classe de vehicles sostenibles són força estables i vénen equipats amb eines que augmenten la seva seguretat.

logo-footer