Els tipus de connectors són els endolls per a la connexió de la recàrrega del vehicle elèctric. Pel fet que àdhuc no existeix una estandardització en els connectors, existeixen diferents models i marques, amb diferents configuracions i característiques tècniques.
Els diferents tipus de connectors són:

sae-j1772-1-500x500

mennekes-500x500

• Endoll Schuko: és compatible amb les preses de corrent europees i respon a l’estàndard CEE 7/4 Tipus F. Té presa de terra, dos borns i suporta corrent de fins a 16a, per la qual cosa només és compatible amb recàrregues lentes. És comú en algunes motocicletes i bicicletes elèctriques, fins i tot en algun cotxe elèctric com el Twizy.
• Connector SAE J1772 (Tipus 1): és un estàndard japonès (adoptat pels americans i acceptat a la UE), per a la recàrrega en corrent altern. Té un total de 5 borns, dos d’ells de corrent, altres dos complementaris i l’últim és el de terra. Aquest tipus de connector té dos nivells, un d’ells fins a 16 A, que seriosa per a recàrrega lenta. L’altre nivell, és fins a 80 A, que correspon a recàrrega ràpida. Apte per als models Opel Ampera, Nissan Leaf, Nissan ENV200, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi iMiev, Peugeot ió, Citröen C-Zero, Renault Kangoo ZE(tipus 1), Ford Focus electric, Toyota Prius Plugin, o el KIA SOUL EV.
SAE J1772

• Connector MENNEKES (Tipus 2): és un connector alemany, que encara que no és específic per a vehicles elèctrics és molt habitual el seu ús en ells. Aquest connector té 7 borns, dels quals 4 són per a corrent (trifàsica), un altre de terra i dues per a comunicacions. En aquest tipus tenim l’opció de dos corrents, d’una banda monofàsica (fins a 16 A- recàrrega lenta), i per un altre trifàsica (fins a 63 A/ 43,8kW- recarrega ràpida). Apte per a models com el BMW i3, i8, BYD E6, Renault Zoe, Tesla Model S, Volvo V60 plug-*in hybrid, VW Golf plug-*in hybrid, VW E-up, Audi A3 E-tron, Mercedes S500 plug-*in, Porsche Panamera, o el Renault Kangoo ZE.

• Connector únic combinat o CCS: és una proposta creada per alemanys i nord-americans, com una solució estàndard consta de 5 borns distribuïts per a corrent, pren terra i comunicació amb la xarxa. Aquest tipus de connector admet totes dues recàrregues, és a dir, lenta i ràpida. Fabricants com Audi, BMW, Daimler, Porsche i Volkswagen incorporen ja aquest tipus de connector.
• Connector Scame (Tipus 3): té 5 o 7 borns, depenent si el corrent monofàsic o trifàsic, incloent en totes dues terra i comunicació amb la xarxa. Admet fins a 32 A, i és per a recàrrega semi-ràpida.
• Connector CHAdeMO: és l’estàndard dels fabricants japonesos. Està pensat per a recàrrega ràpida en corrent continu, per això, té 10 borns, presa de terra i comunicació. Aquest connector és per a recàrregues ultres-ràpides, ja que admet fins a 200 A. és el que major diàmetre té de tots els connectors. És l’equipat per a cotxes com el Nissan Leaf, Nissan ENV200, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi iMiev, Peugeot ió, Citröen C-Zero, o el KIA SOUL EV.

D’aquests 6 connectors diferents, els més habituals són el connector Schuko, el SAE J1772 i el MENNEKES.

Fuentes : http://www.recargacocheselectricos.com/